Aysel is mama van Ögeday. Ögeday is geboren op 26 weken en 6 dagen. Hij heeft bijna 3 maanden op NICU gelegen.
Opname op NICU
Op 25 weken zwangerschap had ik een consultatie in het ziekenhuis. Tijdens de consultatie werd ook de suikertest uitgevoerd. De suikertest was goed, maar ik bleek wel bijna 3 cm ontsluiting te hebben waardoor ik onmiddellijk ben opgenomen in het ziekenhuis. Mijn zoon is uiteindelijk geboren op 26 weken en 6 dagen. Hij woog 985 gram en was 36 cm groot. Om zijn ademhaling te ondersteunen kreeg hij nCPAP. Na 10 dagen werd de nCPAP vervangen door een neusbrilletje. Hij heeft uiteindelijk 70 dagen zuurstof gekregen. Hij verbleef 12 dagen op de afdeling intensieve zorgen. Die 12 dagen waren zo lang en intensief. We waren heel bang en emotioneel. Ögeday is onze eerste zoon, alles was nieuw... Gelukkig mocht hij snel naar de afdeling bijzondere zorgen verhuizen. Daar verbleef hij nog eens 13 dagen, tot we naar een ouder-kind kamer mochten. Daar verbleef ik continu bij mijn zoon en papa ook heel vaak.
Naar huis
Na 57 dagen op een ouder-kind kamer te hebben verbleven, mochten we eindelijk naar huis. In totaal heeft hij 83 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Opvolging
Mijn zoon heeft een heel mooi parcours afgelegd. Hij heeft vier maanden moedermelk gekregen. Tot nu toe hebben we nog geen moeilijkheden gehad, geen operaties of complicaties... Hij is nu zeven maand (niet gecorrigeerd). Binnenkort gaan we naar onze eerste afspraak bij het COS. Stiekem ben ik toch wel bang dat hij een ontwikkelings- en/of gedragsstoornis zal hebben. Hopelijk valt alles goed mee.
Ik duim voor alle kindjes!